Onze vakantie in Hotel Eugenia Victoria

Onze reis naar Gran Canaria

Omdat wij net als zo veel andere landgenoten een beetje baalde van de zomer hebben we nog even een korte vakantie geboekt voor ons kleine gezin. En de reis ging naar Playa del Ingles op Gran Canaria.

Eigenlijk wilde we niet te lang vliegen want daar is onze drie jarige dochter niet zo gek op. Uiteindelijk is de keus toch op Gran Canaria gevallen. Wel erg lang vliegen, zo'n vier en een half uur, maar het viel ons op dat de Canarische Eilanden gedurende de zomermaanden een stuk voordeliger is dan het vaste land van Spanje en helemaal veel goedkoper dan Griekenland.

Onze keus was gevallen op Hotel Eugenia Victoria. Dit is één van de bekendste hotels van het eiland, en het feit dat mensen er al 20 keer geweest zijn zegt genoeg. Maar later meer over het hotel!

De reis

Doordat wij op korte afstand wonen van Rotterdam Airport hebben we gekozen om vanaf daar te vliegen. We zijn daar bijna kind aan huis. Wat een heerlijk vliegveld is het toch! Lekker relaxed, nergens druk en vertraging hebben we nog nooit gehad wanneer we vanaf Rotterdam vlogen. En ook dit keer ging het allemaal prima. Onze vlucht duurde nog net geen vier uur en aan en einde van de middag, kwamen we aan op Las Palmas. Daar snel de auto opgehaald en tot onze verbazing kregen we een veel grotere auto dan waar we voor betaald hadden! Alle spullen ingeladen en op weg naar Playa del Ingles!

Na een half uurtje rijden kwamen we aan bij hotel Eugenia Victoria. Goddank hadden we de Tom Tom bij ons! Wat een doolhof dat Playa del Ingles. Maar dat terzijde. Snel naar de kamer en de zwemspullen gepakt, zodat we nog even een paar minuten konden gaan zwemmen met de kleine. Daarna onder de douche en ons gereed maken voor het eten.

Gelijk na het eten zijn we naar de kamer gegaan. De kleine had wel geslapen in het vliegtuig, maar zo'n hele dag is toch slopend voor zo'n hummel. Nog even snel met de lift naar beneden om in de supermarkt een fles wijn een paar blikken bier te kopen, kleine op bed leggen en wij twee even lekker bijkomen op het balkon. Lekker warm een kleine beetje wind en natuurlijk een heerlijk vooruitzicht! Twee weken geen regen of kou! We willen een paar leuke dingen gaan doen, maar ook weer niet te veel. Dus een paar uitstapjes, maar verder gewoon een beetje bij het zwembad hangen, dat is voor de kleine gewoon het lekkerst. Want het is cliché, maar als de kinderen, of in ons geval kind het naar zijn zin heeft, hebben wij het ook naar ons zin!